تحولات لبنان و فلسطین

سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران از آغاز طرح واکسیناسیون اهداکنندگان خون علیه بیماری هپاتیت «ب» در سراسر کشور خبر داد.

اهداکنندگان خون علیه هپاتیت "ب" واکسینه می شوند

سید محمدرضا قاسمی، سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان با اشاره به آغاز واکسیناسیون اهداکنندگان خون علیه هپاتیت B اظهار کرد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، اهداکنندگان متولد پیش از سال ۱۳۶۸ با هدف ریشه کنی هپاتیت B در کشور واکسینه می‌شوند.

وی افزود: براساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، دولت‌ها و مردم باید برای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت‌های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی (zero risk)  هپاتیت در سال ۲۰۳۰ میلادی محقق شود.

سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: طی این طرح افراد متولد پیش از ۱۳۶۸ که سابقه اهدای خون داشته‌اند و تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون معرفی نامه دریافت و به مراکز واکسیناسیون مربوط، مراجعه کنند.

به گفته وی، این طرح برای نخستین بار بین سال های ۱۳۹۷ تا ۱۳۹۸ اجرا شد و طبق اعلام مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار، تعداد ۲۰۱ هزار و ۴۷۴ مرد و ۴۷ هزار و ۷۸۵ زن در این طرح واکسینه شدند. واکسن هپاتیت در سه نوبت طبق برنامه زمانی اعلام شده باید به شخص تزریق شود و بعد از دریافت دوز سوم واکسن مصونیت در مقابل این بیماری صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.